Schade

Lees hier alles wat je moet weten over schade

Meest gestelde vragen

Hoe meld ik een schade?

Het is vervelend als je schade hebt. Wij helpen je graag dit zo snel mogelijk op te lossen. De contractant – dat is vaak ook de bestuurder – kan de schade bij ons melden. Het is wel belangrijk dat als de auto op jouw naam staat, je de schade binnen 48 uur na het ontstaan en constateren, meldt bij Justlease. Pas nadat je de schade hebt gemeld bij Justlease maak je een afspraak voor het herstellen van de schade.

Schade melden bij Justlease
Je kunt de schade eenvoudig melden via de Justlease app of via 030-850 1500. Wij zijn elke werkdag bereikbaar tussen 08:00 en 17:30 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. Je kunt de schade ook e-mailen naar schade@justlease.nl onder vermelding van je kenteken. Schriftelijk via: Justlease.nl, t.a.v. afdeling Schade, Eendrachtlaan 280, 3526 LB Utrecht. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie van ons.

Benodigde gegevens
Om de schademelding snel af te kunnen handelen, vragen wij je altijd om de volgende gegevens:

  • kenteken van de auto;
  • wanneer is het gebeurd;
  • wat is er gebeurd;
  • waar zit de schade aan de auto;
  • is er een tegenpartij bij betrokken;
  • is er een schadeformulier ingevuld;
  • voor- en achterzijde van het schadeformulier;
  • eventuele foto’s die je hebt gemaakt van de schade.

Schadeformulier nodig?
Is er sprake van een tweezijdige schade, dus met een tegenpartij? Je vult dan altijd een schadeformulier in.

Is er sprake van een eenzijdige schade, dus zonder tegenpartij? Dan hoef je geen schadeformulier in te vullen. Tenzij dit wordt gevraagd door Justlease. Dit is afhankelijk van de situatie en het tijdstip waarop de schade is ontstaan.

Download een schdeformulier (pdf) 

Schade laten repareren
Nadat je de schade hebt gemeld bij Justlease, maak je een afspraak om je auto te herstellen. Wij zorgen dat een schadeherstelbedrijf hiervoor contact met je opneemt. Het is niet mogelijk om je auto bij de merkdealer te laten herstellen. Wij werken alleen samen met door ons geselecteerde schadeherstelbedrijven.

Natuurlijk mag je ook zelf contact opnemen met het schadeherstelbedrijf voor het maken een afspraak. Het is belangrijk dat je wel eerst altijd een melding doet bij Justlease. We werken voornamelijk samen met vestigingen van Schadenet. Je maakt zelf een afspraak met Schadenet via www.schadenet.nl.

Vervangend vervoer
Vervangend vervoer in Nederland is standaard onderdeel van je leasepakket. Je krijgt dus vervangend vervoer in het geval van schade of onderhoud.

Ons vervangend vervoer heeft een eigen risico van 24 uur. Dit betekent dat bij een reparatie die bijvoorbeeld 48 uur duurt, je de eerste 24 uur zelf betaalt. Na 24 uur worden de kosten door ons vergoed.

Heb je voor de optie ‘Direct Vervangend Vervoer’ gekozen? Dan betaal je geen extra kosten voor het vervangend vervoer. Ook niet de eerste 24 uur. Heb je de optie niet? Je kunt deze optie ook nog kiezen tijdens je lopende contract.

Verrekening schade met eigen risico
Je betaalt eigen risico per losstaande schade. Het kan zijn dat de schade lager is dan je eigen risico. In dit geval betaal je natuurlijk alleen het bedrag van de schade en niet het volledige eigen risico.

Is de schade hoger dan je eigen risico? Dan betaal je het volledige eigen risico bedrag.

In je leasecontract lees je welk eigen risico op jou van toepassing is.