Private Lease elektrische auto bij Justlease

Een elektrische auto is duurzaam en milieuvriendelijker. Velen denken dat dit duur moet zijn. Maar is dat ook echt zo?

  • Duurzaam van A naar B
  • Stil én snel
  • Voordelig elektrisch rijden
Private Lease elektrische auto bij Justlease

Private Lease elektrisch via Justlease

Een elektrische auto leasen hoeft niet duur te zijn. Al jaren investeren automerken in de ontwikkeling van elektrische auto's en wint de elektrische auto het aan de andere kant aan populariteit, waardoor er meer aantallen verkocht worden. Hierdoor worden de productiekosten per elektrische auto lager en de elektrische auto als 'eindproduct' goedkoper. Toch zijn ze alsnog een beetje duur om te kopen en dit is niet voor iedereen weggelegd. En wat als de accu kapot gaat? Wij hebben de perfecte oplossing voor je: Een Private Lease elektrische auto van Justlease.

Met een elektrische auto Private Lease hoef je je geen zorgen te maken over de aanschafprijs, ontzettend (onverwachte) hoge onderhoudskosten of de restwaarde van je elektrische auto. Maandelijks betaal je een vast leasetarief en wij regelen de rest. Zo neem jij geen enkel financieel risico en hoef jij je alleen maar te focussen op het laden en veilig van A naar B komen.

Om elektrisch rijden te stimuleren, heeft de overheid jaren geleden een aantal maatregelen geïntroduceerd. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan de subsidie voor elektrische auto's en het niet betalen van wegenbelasting. Hier gaat het een en ander in veranderen. De overheid keert alleen nog in 2024 subsidie uit als je kiest voor een Private Lease elektrische auto. Daarnaast geldt er tot het einde van het jaar 100% korting op het mrb-tarief. In 2025 wordt de korting op het mrb-tarief afgeschaald naar 75%. Dit wordt de jaren erna verder afgebouwd totdat het volledige mrb-tarief betaald moet worden. Dit geldt voor alle elektrische voertuigen die op de Nederlandse wegen rondrijden. De exacte mrb-tarieven voor elektrische auto's zijn nog niet bekend. Lees hieronder verder over de subsidie of ga direct naar het elektrische aanbod. Ga je voor een nieuwe elektrische auto of een elektrische occasion?

Elektrisch rijden met EV subsidie

Ook in 2024 is het weer mogelijk om een subsidie van €2950,- (voor nieuw) of €2000,- (voor occasion) voor een volledig elektrische auto aan te vragen. Let op: Dit is het aller-allerlaatste jaar dat er een subsidieregeling is voor elektrische auto's. In 2025 vervalt de subsidieregeling. Dit scheelt je al snel zo'n €40,- tot €60,- per maand! Vraag in deze laatste maanden nog snel jouw elektrische auto aan.

De subsidie is een perfecte uitkomst voor wie nog twijfelt over elektrisch rijden. In juli 2024 was de subsidiepot voor elektrische occasions op, waardoor je geen subsidie meer kon aanvragen en de €2000,- dus misliep. Op 4 september 2024 heeft de overheid bekendgemaakt dat de subsidiepot voor elektrische occasions opgehoogd werd met nog eens 23,1 miljoen euro, waardoor je tot het einde van het jaar (tenzij de pot eerder leeg is) weer subsidie kunt aanvragen! Maar, wees er snel bij want 2024 is het laatste jaar dat er vanuit de overheid subsidies voor elektrische auto's worden vrijgegeven. In 2025 zijn er namelijk geen subsidies meer om elektrisch rijden aantrekkelijker te maken en vervalt dus de SEPP-subsidieregeling.

Stel bij Justlease dus nú nog snel jouw elektrische auto samen en kom in aanmerking voor de EV-subsidie!

Is elektrisch rijden duur?

Als je kijkt naar de gemiddelde maandelijkse kosten inclusief afschrijving is een nieuwe elektrische auto over het algemeen goedkoper dan een nieuwe auto die rijdt op brandstof. Reden hiervoor is dat de kosten voor het rijden (elektriciteit of brandstof), onderhoud, verzekeringen en belastingen voor een elektrische auto een stuk lager zijn. Elektrisch rijden hoeft dus niet duurder te zijn, sterker nog het is een slimme keuze! Neem bijvoorbeeld de Chinese automerken met hun elektrische auto’s, die momenteel een opmars maken in Nederland. Toch is de aanschaf van een elektrische auto voor lang niet iedereen weggelegd aangezien de prijs hier over het algemeen hoger ligt. Om elektrisch rijden toegankelijker te maken bieden we bij Justlease nu elektrische auto’s aan voor een voordelig maandtarief, zowel nieuw als tweedehands. Met alle voordelen van Private Lease en Justlease!

Bekijk direct het elektrische aanbod

Wat voor soort elektrische auto’s zijn er?

Onder de noemer ‘elektrische auto’ vallen verschillende soorten elektrische auto’s zoals volledig elektrisch, plug-in hybrides (PHEV) en range extenders (EREV). Het verschil zit in de aandrijving. Waar een volledig elektrische auto enkel en alleen wordt aangedreven door een elektromotor gebruikt een plug-in hybride voornamelijk een verbrandingsmotor met een elektromotor ter ondersteuning. Voor de range extenders werkt dit net andersom. Deze auto’s gebruiken voornamelijk een elektromotor en worden ondersteund door een verbrandingsmotor om de actieradius te vergroten.

Populaire modellen: BYD ATTO 3 Private Lease | BYD Dolphin Private Lease | Dacia Spring Private Lease | Volvo EX30 Private Lease

Populaire merken: BYD Private Lease | Tesla Private Lease | Volvo Private Lease

Invloed op het klimaat

Auto rijden is nooit goed voor het klimaat. Ondanks dat, kun je alsnog een keuze maken in wat voor auto je je gaat verplaatsen. Een elektrische auto is veruit de beste optie als je jouw CO2- voetafdruk minimaal wilt houden en toch gebruik wilt maken van een auto. Een andere duurzamere optie is een hybride auto. Een auto met een stekker stoot gedurende de hele levensduur gemiddeld 40% minder CO2 uit dan een auto met een uitlaat. Nu de opgewekte stroom steeds ‘groener’ wordt, zal ook het verschil in CO2 uitstoot nog groter worden.

De accu van een elektrische auto

De accu van een elektrische auto is altijd al een groot discussiepunt geweest om wel of niet voor een elektrische auto te kiezen. Het hangt er maar net van af waar je de auto precies voor gaat gebruiken en of je actieradius (ook wel range genoemd) dan voldoende is. Rij je echt heel veel en lange afstanden? Dan kun je het beste kiezen voor een elektrische auto met een grote actieradius, zoals de nieuwe Ford Explorer EV, de Ford Mustang Mach-E of de Tesla Model 3. De grote actieradius komt wel met een prijs; door de grotere accu zijn deze elektrische auto's duurder dan modellen met een minder grote range.

Rij je wat kortere afstanden en heb je prima de mogelijkheid om te laden? Dan kun je ook gaan voor een elektrische auto met een wat minder grote actieradius. Het vaak laden wordt regelmatig als heikel punt genoemd, maar binnen 3 uurtjes aan een gewone laadpaal is jouw accu alweer zo goed als vol. Het geheim is jouw laadsessies goed kunnen timen!

De actieradius van de auto is over het algemeen in de zomer hoger dan in de winter. In de zomer kun je dus meer kilometers rijden op een volle accu dan in de winter. Dit heeft er alles mee te maken dat batterijen beter presteren in een zachter klimaat. De kou doet ze geen goed. Dit betekent niet dat je gelijk 100km minder kan rijden, maar houd wel rekening met een verschil van 20-50 kilometer. Als je moet laden, hoe doe je dat dan? En waar? Daar lees je hieronder meer over.

Je elektrische auto opladen

Daar zijn drie verschillende manieren voor; thuis, aan de openbare laadpaal of aan de snellader. Wat werkt voor jou?

Thuis opladen

Thuis jouw elektrische auto opladen kan op twee manieren. Je kunt jouw auto aansluiten op het stopcontact of op een eigen laadpaal. Als je jouw elektrische auto thuis oplaadt ben je het goedkoopste uit. Je betaalt dan het stroomtarief dat jij met jouw leverancier hebt afgesproken. Heb je zonnepanelen? Dan is het opladen van jouw auto al helemaal voordelig.

Als je thuis een eigen garage of oprit hebt kun je een eigen laadpaal of laadbox (op de muur gemonteerd) laten plaatsen. Een voordeel hiervan is dat je jouw auto elektrische auto kunt opladen wanneer het jou uitkomt. En, er is altijd plek! Daarnaast is het opladen via een eigen laadpaal of laadbox twee tot drie keer goedkoper dan het opladen via een publieke laadpaal en is het sneller dan opladen via een stopcontact. Om een middelgrote auto van 10 tot 80% op te laden kost het gemiddeld 12 uur aan het stopcontact. Laad je via een laadpaal? Dan kost het gemiddeld 5 uur. Met een aansluiting op krachtstroom gaat het laden nog sneller; dan heb je maar 1,5 tot 4 uur nodig.

Laden bij de openbare laadpaal

Er komen steeds meer en meer openbare laadpalen op pleinen, parkeerplaatsen, straten en hofjes. Via jouw persoonlijke laadapp kun je zien welke laadpaal vrij is om hier vervolgens naartoe te navigeren. Een openbare laadpaal is ideaal als je niet de mogelijkheid hebt om thuis te laden. Moet je laden? Kijk dan goed naar de verschillen in kosten per KWH, dit kan namelijk per laadpaal verschillen. Afhankelijk van jouw laadabonnement betaal je een andere prijs per laadpaal of betaal je bij iedere laadpaal hetzelfde tarief. Zoek dit dus goed uit en bekijk wat voor jou het meest voordelig is.

Snelladen

Snelladen doe je voornamelijk bij tankstations of andere fast charging stations. Door te snelladen ben je binnen no-time weer op weg. Niet alle auto's hebben de mogelijkheid om te snelladen. Denk je dat je dit veel gaat gebruiken? Let er dan goed op dat je een elektrische auto kiest met deze functionaliteit.

Voordelen Private Lease bij Justlease

  • Altijd weten wat je betaalt
  • Zekerheid door het Keurmerk Private Lease
  • Keuze uit nieuwe, gebruikte en elektrische auto's
  • Altijd inzicht via jouw persoonlijke: MijnJustlease
  • Flexibele kilometerbundels

Kies voor een elektrische auto Private Lease bij Justlease

Elektrisch rijden wordt steeds en steeds makkelijker. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om te laden en er is voldoende keus aan elektrisch aanbod. Ben je benieuwd naar al het elektrische Private Lease aanbod bij Justlease? Klik dan op de knop hieronder en vraag jouw vrijblijvende offerte aan!

Bekijk al het elektrische aanbod